Batuut koduaias: 8 reeglit ohutuse tagamiseks

90
Hüppa batuudil ohutult

Laste ja noorukite jaoks on batuut suurepärane nutiseadme aseaine, mis sunnib liigutama ja trenni tegema ilma, et seda pingutust nõudva tegevusena teadvustataks. Sel kevadel avaldatud uuringu kohaselt on iga neljas Eesti koolilaps ülekaaluline ja laste liikumisharjumustele tuleb kindlasti rohkem tähelepanu pöörata.

Batuudil hüppamisega kaasneb ka erinevaid ohte, kus oskamatus või teadmatus võib kaasa tuua väiksemaid marrastusi või koguni suuremaid luumurde.

Batuudil hüppamise ohutuse tagamiseks tuleb jälgida järgmisi reegleid: 

  1. Eestlastel pole üldiselt kombeks lugeda toodete kokkupanemise- ja ohutusjuhendeid, see on üldteada. Batuudi puhul peaks tegema erandi ning panema selle kokku täpselt nii, nagu juhendis kirjas. Kokkupanemise käigus peaks jälgima, et kõik kinnituskohad saaksid korralikult polsterdatud ja ei jääks ühtegi teravat kohta.
  2. Kindlasti ei tohi säästa raha turvavõrgult. See on soovitatav kõigile, aga lastega peredes peaks olema turvavõrk batuudil elementaarne. Batuudilt on väga lihtne alla kukkuda ja isegi kui batuut asub muruvaibal, võib kukkumine olla ohtlik.
  3. Kui on soov turvavõrk ära jätta, on nipiks (küll töömahukaks) kaevata batuudi jaoks aeda spetsiaalne õige suurusega süvis. Nii saab paigutada batuudi hüppamisala maapinnaga samale tasapinnale, mis välistab mahakukkumise võimaluse, samuti selle, et keegi ronib batuudi alla ja saab sel kombel viga.
  4. Batuudil hüpatakse ühekaupa, mis välistab omavahel kokkupõrkamise.
  5. Keegi ei tohi kunagi pugeda batuudi alla, sellise teguviisi tõttu võivad saada viga nii batuudi all ronija kui ka batuudil hüppaja.
  6. Batuudile ei tohi tuua mänguasju, millele peale hüpates võib haiget saada.
  7. Hüpped, saltod ja trikid peavad olema ea- ja jõukohased ehk liiga suurt tükki kohe alustuseks pole tarvis ampsata ja end tsirkuseartistidega võrrelda.
  8. Loomulikult tuleb lapsi hüppamise osas koolitada, päris väikestel kogu aeg silm peal hoida ning jälgida, millist eeskuju ise lastele annad.
Turvavõrk on vajalik batuudil hüppamise ohutuse tagamiseks

Kasulik treening ka täiskasvanutele

Hüppamine on kasulik treening ka täiskasvanutele – 10 minutit batuudil hüppamist võrdub pooletunnise sörkjooksuga. Kui hüppamist ja jooksmist maapinnal põlvedele langeva koormuse tõttu sageli ei soovitata, siis batuut pehmendab oluliselt maandumise löögijõudu ega tee põlvedele sedavõrd liiga. Batuuditreening on hea nii südame tervisele kui luustikule ja loomulikult aitab regulaarne aeroobne treening ka kehakaalu alandada.

Batuudi peal hüppamine on lõbus ajaviide nii väikestele kui ka suurtele

Artiklis kirjeldatud tooted:

batuut