Avaleht Minu Vaba Aeg KEHA TRIMMI: miks ja kuidas kodus treenida?

KEHA TRIMMI: miks ja kuidas kodus treenida?

272
Tunturi trenažöör kodukasutajale

Tänapäevaste trenažööride puhul ei ole vaja muretseda limiteeritud ruutmeetrite pärast, sest näiteks põhjanaabrite Tunturi kaubamärgil on olemas spetsiaalselt kodukasutajale mõeldud trenažööride kollektsioon. Tegemist on täpselt läbimõeldud disaini ja funktsioonidega masinatega, mis käivad mugavalt kokku ja neid saab voodi alla, riidekappi või garderoobi tõsta ning trenni tegemiseks taas kiiresti välja võtta.

Tunturi on pika ajalooga ettevõte, mille edulugu algas 1922. aastal väikese rattapoe avamisega. Kahe venna loodud pisikesest töökojast ja poest sai õigepea jalgrataste suurtootmine. Viimasest omandatud oskused ja tootmistehnoloogiad võimaldasid aga ettevõttel hakata edukalt fitnesstooteid arendama. 1970. aastaks oli Tunturi üks suurimaid fitnesstoodete tootjaid maailmas ning tänu õigetele strateegilistele otsustele müüakse ettevõtte trenažööre enam kui 50 riigis üle maailma.

Nagu jõusaali trenažöörid, näitavad ka kodused abilised kõige olulisemaid treeningandmeid nagu kiirust, aega, distantsi, kaloreid, südame löögisagedust ning loevad ka samme.

Koduse jõusaali sisustamine

Alustuseks võiks koduse jõusaali varustusse kuuluda matt, hantlid ja kummilint. Viimane on paljude treenerite lemmik, sest võimaldab teha nii venitusharjutusi kui lihaseid treenida. Kui n-ö põhivarustus on olemas, siis võiks koju tuua ka mõne tõsisema treeningvahendi ja trenažööri.

Tunturi trenažöör koduses jõusaalis
Tunturi kodukasutajale mõeldud trenažööride kollektsioon on läbimõeldud disaini ja funktsioonidega.

Treeningpink sobib neile, kes soovivad keskenduda kõhu- ja seljalihaste treenimisele. Olenevalt pingist saab sellel treenida ka teisi ülakeha lihaseid. Boonuseks on ka see, et sportliku arenemise käigus saab lisaks oma keharaskusele võtta appi ka erinevaid raskuseid.

Velotrenažöör on tõhus treeningvahend nii algajale kui edasijõudnud rattaspordisõbrale. Rattasõiduga saab edukalt lihaseid vormida, kaalu kaotada ning mõnusat koormust nautida ka siis, kui põlveliigesed jooksmist ei talu.

Stepper on asendamatu abiline neile, kes soovivad tõhusalt trimmida ning toniseerida reie- ja tuharalihaseid. Lisaks sellele, et keha muutub silmnähtavalt kaunimaks, on stepper igati kasulik ka südameveresoonkonnale.

Elliptiline trenažöör paneb proovile nii algaja kui edasijõudnu, parandab üldist vormi ja võimaldab keskenduda peamistele lihasrühmadele kogu kehas. Elliptilisel trenažööril treenimisega saavad edukalt hakkama ka kogukamad inimesed ilma, et peaksid liigestele langeva koormuse pärast muretsema.

Jooksulint on ideaalne treeningpartner neile, kes soovivad jooksmise ja kõndimisega end vormi viia. Peamiselt saab koormust küll alakeha, kuid korrektset rühti hoides ja teadlikult treenides kaasab jooksmine kogu kere lihaseid. Kes soovib lisakoormust, võib raskused või hantlid appi võtta.

Sõudeergomeeter tagab koormuse kätele ning õlgadele ja mõjutab ka puusade ja jalgade painduvust ja jõudu. Sõudmine on äärmiselt kasulik südamele ja võhmale, voolides samal ajal kauneid lihaseid ja peletades soovimatuid ülekilosid.

5 põhjust, miks treenida kodus

Trenažöör on hea abivahend kodus treenimiseks
Kodus treenimise juures on sageli esimene samm kõige raskem.

Kuigi kiire elutempo sunnib paljusid inimesi treeningsaali minemisele käega lööma, kinnitavad treenerid, et ka kodus on võimalik keha tulemuslikult toonuses hoida. Kodus treenimise juures on esimene ja kõige raskem samm end diivanilt üles ajada ja treeningminuteid järjepidevalt päevakavasse mahutada. Kodus treenimisel on mitmeid plusse:

Tagasi

1. Säästab aega

Spordiklubisse minekule ja tagasi koju tulekule võib päevas kuluda tunni jagu väärtuslikku aega. Kodused treeningvahendid on aga koguaeg käeulatuses ning muidu treeningsaali minemisele kuluva tunni jooksul jõuad tervele kehale pakkuda koduseinte vahel korralikku treeningut. Ja ongi tunnike hinnalist aega jälle võidetud. Lisaks ei sõltu kodusportlane kunagi kindlast kellaajast, vaid võib edukalt treenida vabalt valitud ajal. Hommikul paku kehale aeglast äratust matil koos venituste ja lihtsamate lihasgruppe toniseerivate harjutustega. Õhtul esita endale väljakutse sõudeergomeetril või rattasõidus ja treeni kasvõi südaööl lemmikfilmi vaadates.

Tagasi