Avaleht Minu Vaba Aeg Hooli oma tervisest: 10 tõhusat kodust treeningvahendit

Hooli oma tervisest: 10 tõhusat kodust treeningvahendit

2215
Treeni kodus

Treeningud ja kehaline aktiivsus on tervisliku eluviisi lahutamatu osa. Vähene liikumine suurendab ülekaalulisust, vähendab töövõimet ning soodustab vastuvõtlikkust haigustele. Heitlikud ilmad ja pime aeg vähendavad väljas liikumist ja füüsilist aktiivsust. Järgnevalt anname nõu, kuidas kodus tervisesporti harrastada. Enne koduste treeningseadmete soetamist tasub püstitada selged eesmärgid ning  läbi mõelda oma soovid ja võimalused võttes arvesse oma vanust, tervist, seniseid liikumisharjumusi ja kehakaalu. Kui koduse jõusaali jaoks eraldi tuba pole, siis tasuks valida treeningvahendid, mida on lihtne kokku panna ja voodi alla peita või mis on nii väikesed, et saab tõsta garderoobi või riidekappi.

Tagasi

1. Velotrenažöör

Velotrenažööril saavad ennekõike tööd reie-, sääre- ja tuharalihased.

Kui naudid rattasõitu, siis velotrenažöör on heaks alternatiiviks tubastes oludes. Olenevalt valitud tempost ja treeningprogrammist  sobib velol treenimine nii kaalu alandamiseks kui lihaste kasvatamiseks. Ennekõike saavad tööd reie-, sääre- ja tuharalihased. Maastikusõidu programm annab koormust ka ülakehalihastele. Rattasõitu saavad harrastada ka tugevalt ülekaalulised, kes liigeste koormatuse tõttu joosta ei tohi. Intervalltreening põletab tunniga umbes 600 kalorit ja sobib hästi neile, kes soovivad kaalu alandada.

Tagasi